22.08.2012

Skolestart

Da var første og andre skoledag over. Det gikk mye bedre enn forventet! Var veldig nervøs og jeg var i grunn litt redd, men jeg kjente en del fra før av, noe som hjalp utrolig mye! Dagen min består av : U.S History, English, Sociology, Algebra 2, Lunch, Resource (studietime), Journalism og Photography. Det er bare de to første timene jeg ikke kjenner noen, for der er det nesten bare junoirs (1.vgs). Grunnen til at jeg har fag med dem og ikke seniors er fordi seniors har en stor prøve i historie i slutten av året, som betyr mye når de skal søke på college. Jeg skal jo ikke søke der, så det er liksom ikke mening at jeg tar den testen. English har jeg også med juniors, grunnen her er at U.S History og English har noen ganger oppgaver i lag.

Noe av det vanskligste med skolen til nå må være skapet... Har begynt å få det litt til, men det er umulig på ett forsøk. Du må først snu kodelåsen en vei, så gå en hel runde rundt og så tilbake igjen. Kommer nok til å bli vant med det.

Jeg må ta buss til skolen. Bussene her er så annerledes! For det første så er de gule, akkurat som på alle filmene. For det andre så kan bussjoføren navnene på alle i bussen. Og for det tredje, bussen stopper forran innkjørselene til alle som sitter på bussen.

En av grunnene til at første skoledag gikk bedre en forventet kan jeg takke vmor for. Jeg har blitt kjent med en del før skolen takket vær henne. På fredag skal jeg være med en jentegjeng på en fotball kamp. Gleder meg! De synes det er helt utrolig at jeg ikke har sett en fotball kamp før. Når jeg snakker om fotball mener jeg amerikansk fotball.

Jeg har 8 forskjellige fag, og i hvert fag har de opprop for å sjekke at alle er til stede. Det er like flaut hver gang når de kommer til mitt navn. Ikke nok med at de synes fornavnet mitt er vanskelig, men når de ser etternavnet mitt så bare rister de på hode. En lærer lurte på hvordan det gikk an å ha et slik etternavn, en annen lærer kaller meg bare for Amalie Norway. Alle synes det er spennende at jeg er fra Norge. De lurer alltid på hva slags musikk jeg hører på. De viste ikke at vi hadde amerikansk musikk i Norge. Når jeg sa at vi hadde det, lurte de på om vi dubbet sangene. Ei jente spørte meg faktisk om det var sant at vi hadde hatt en smør krise. De fleste tror vi snakker engelsk i Norge. Og når jeg sier vi reiser en del til utlandet så blir de hvertfall sjokket. Meste parten har aldri vært utenfor USA...

Noen bilder av skolen:






- Amalie







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar