31.08.2012

Er det sant at det bare bor blondiner i Norge?

Jaja, da var nok en uke over her i Sherman. I morgen har jeg vært borte fra alle dere der hjemme en hel måned! Det føles litt rart. Jeg fikk litt sjokk når jeg fant det ut. En hel måned.

Som sagt så har denne uken vært nokså travel. Kan jo begynne med å fortelle at jeg har begynt å spille fotball. Happy nå mamma? Det som er så løye med det er at det var helt tilfeldig at jeg kom på det laget. Jentene jeg spiser lunsj med spiller på dette laget, og på skolen på tirsdag så spørte de om jeg ville begynne. Senere på dagen var det trening. Må si det var uvant å spille i 35 grader og steikende sol, men det gikk helt fint. Det finnes ikke kunstgras her, så graset vi spiller på får Myra på Fjellhaug til å virke som en fantastsik fotballbane. Det som var ekstra gøy var at det ikke er sånn seriøs fotball, men mer for gøy. Vi springer ikke noe særlig, vi headet heller og øvde på dempinger, og etter det spilte vi mot hverandre, og i slutten spilte vi cup. 

På skolen har det også skjedd en del. På mandag tok vi skolebilde. Alt var på tryne den dagen. Jeg var trøtt, stod opp litt for sent, badet var opptatt så jeg fikk ikke fikset meg skikkelig, og håret mitt var et kappitle for seg selv. Etter jeg hadde tatt bilde og gått tilbake til klassen min kom jeg på at jeg kunne jo hatt håret i en hestehale... 

Åhh, dere må se gymuniformen vi må ha her! Det må være noe av det værste jeg har sitt på lenge. Guttene og jentene bruker akkurat den samme. Akkurat nå har vi softball i gymmen, noe jeg synes er veldig gøy. 
Jeg tar jo journalism i år. Så nå holder vi på med årboken. Årboken vi har hjemme i Norge kan ikke måle seg med den de har her. Alt på skolen får to sider i boken. Så soccer, softball, choir osv har alle to egne sider. Tror boken er på ca 300 sider. 

På mandag er det labour day, så vi får fri fra skolen. Skal bli deilig med langhelg. Jeg hadde planer å ligge ved bassenget å lese bøker. MEN neida, orkanen Isaac kommer her i helga. Det er meldt regn, og vmor sa jeg måtte se opp for tornadoer. Haha, aldri slik i Norge. Jeg håper litt på at jeg ser en. 

Har fått noen fine spørsmål angående Norge i det siste. De er fra den samme gutten : Bor det bare blondiner i Norge? Går dere i kirken hver dag? 
Han er så morsom. Han spurte læreren om filmen vi skulle se fra 1994 var i svart-hvit. Og når læreren spurte hva vi forbinner romvesen med hvis de noen gang kommer til jorden var. Alle sa: De kommer for å ta over jorden. Han sa: At de er grønne. Og når jeg sier jeg aldri har vært på en footbal kamp før så sier de: Hva gjør dere da?






Hvordan det vanligvis ser ut. 


Inne i rektangelet på magen står etternavnet mitt. Vet det, den er skikkelig hot.


- Amalie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar