25.08.2012

En liten oppdatering fra den siste uken

Da var første uken på skolen overstått. Må si at det ikke akkurat har vært lett. Alt er jo på engelsk, noen som faktisk har gått nok så fint. Det var ikke før i matten at jeg fikk problemer. Først dagen gikk rett vest. Heldigvis gikk det bedre den andre dagen. Jeg har sett i matteboken, og det ser ikke noe særlig vanskelig ut. Det er jo bare det at alle uttrykkene er helt nye. Det kommer nok til å gå bedre etter hvert.

På onsdag ble Serafina 7 år (vsøster), så det ble feiret med kake og presanger. Vi gikk også til en butikk som jeg tror heter Scheels. Wow, tror ikke jeg kan kalle det en butikk men et kjøpesenter. Det var digert! Midt inni senteret så var det et pariserhjul, og der du kom inn var det ett akvarium over inngangen. Det var bare sportsbutikker der da, som Nike.

På fredag var jeg på min første footballgame!! Jeg kjørte med noen jenter jeg har blitt kjent med på skolen. Det var borte kamp, og ingen i bilen hviste helt hvor det var, så vi kjørte oss vill. Vi kom for sent til kampen, men det gjorde egentlig ingenting. Da vi endeilg kom frem møtte vi en del andre venner fra skolen, og så kampen med dem. Jeg forstod ingenting av kampen, så det var vanskelig å følle med. Det var mye morsommere å se på ei stor bille krype under t-skjorten på en mann som stod bak oss! Det er så mye bedre å være med andre nå, jeg ler skikkelig, kjenner at jeg smiler på ordentlig. Det er en deilig følelse å endelig føle at jeg passer inn.

I dag var jeg med de to eldste vbrødrene, Isaac og Eli og noen venner av de, til Lincoln balloon festival. Det som var det store med denne festivalen var masse luftballonger som skulle fly av gårde. Tydeligvis så skulle de ikke det i kveld, noe som vi fant ut etter at vi hadde betalt og kommet oss inn på festivalen. Det var skikkelig kjedelig der, så vi kjørte inn til Lincoln igjen og stoppet på en Kina resturang. Vi gikk inn i resturangen og det var som om vi gikk inn i stuen til noen. Det var en stor amerikaner der, ellers var det tomt. Det var helt stille, ingen musikk eller noe snakking, så vi hvisket til hverandre og hadde en skikkelig følelse av at vi var på et bibliotek. Det var sånn awkward stemning. Ble bare enda mer awkward når vi satt oss ned og av oss seks så var det bare en som skulle ha noe å spise. Så der satt vi med hver vårt glass med vann og så på han som spiste. Når han som spiste endelig var ferdig, kom vi oss raskt ut derfra. Det kleineste jeg hadde vært med på, men det var liksom morsomt samtidig. Det var liksom sånn som når du er i bursdag til noen, og så sitter dere rundt bordet, det er folk der du aldri har sett før, og så er det helt stille. Så når vi endelig kom oss i bilen fikk vi skrudd på musikken og så kjørte vi tilbake til festivalen. De viste i en katalog at det skulle være ca 30 luftballonger der, men det var bare 10. De gikk ikke opp i luften en gang, de bare stod på bakken, så vi stakk heller hjem. Det var ganske kjedelig festival, men vi hadde det morsomt allikevel.

Her er noen bilder fra den siste uken (alle er tatt med iPhoene så de er ikke særlig gode):




Scheels.



Meg og Serafina


Pariserhjulet



Kjøpte meg nytt deksel




The football game!




Maskotene; Go the Bullets!!


Jeg tok ingen bilder, så disse bildene er hentet fra google, men er fra den samme festivalen.




Vmor har advart meg om at det er store edderkopper her. Hjelp!

 Det er utrolig varmt her fortiden. 



Første skoledag. 







En liten hilsen fra bassengkanten. Håper dere har det supert der hjemme!

- Amalie

1 kommentar:

  1. Wii, ser ut som du har det bra i USA :D
    Her hima så regne det som regel :(

    Fortsett å blogga, kjempekjekt å lesa :) <3

    SvarSlett