06.08.2012

New York del 2

Siste dagen i New York. Det er helt utrolig hvor fort ting går når du har det gøy og opplever så mye. Den siste dagen begynte med at vi gikk over den kjente Brooklyn Bridge. Da vi kom over fikk vi gå å shoppe litt i ei gate. Butikkene i New York er så store at vi ikke fikk tid til å gå innom så mange. Nike butikken for eksempel var på hele 5 etasjer. Så gikk turen videre til Central Park og 5th Avenue hvor det ble mer shopping og lunsj i den berømte parken.

Etter shoppingen tok vi heisen opp de 67 etasjene i Rockfeller bygningen. Når man er på toppen kan man ta en trapp opp til taket og du ser ut over hele NY. Det var helt utrolig! På den ene siden så man Empire State Building og på den andre så man Central Park. Etter vi hadde tatt mange bilder der oppe, tok vi bussen til Time Square. Wow, er alt jeg kan si. Det var helt utrolig, det er den plassen du ser hele tiden på film. Vi gikk å spiste på Hard Rock Cafe, hvor vi måtte vente 1 time på å komme inn. Vell, vi var jo 21 stk da, så det ble litt vanskelig å finne et bord til alle sammen... Etter maten shoppen vi. Lena og jeg gikk en tur på Forever 21. Nok en butikk med 5 etasjer. Det er helt utrolig. Vanvittig masse av klær, sko og tilbehør! Vi brukte nesten 3 timer der inne! 
Da vi var på vei hjem til hotellet, sa lederen vår at hun hadde en overraskele til oss. Det var blitt mørkt, så når bussen stoppet ved en brygge, fikk vi en utsikt over NYC. Det var noe av det fineste jeg har sett.

NY turen er et minne jeg alltid kommer til å ha med meg. Jeg anbefaler alle fremdidige utvekslingstudenter til å reiser der før de møter familien!

Her er bildene fra dagen


                         Brooklyn Bridge

         
              Eplehuset. Det er bare en glass klosse som du går ned en trapp i, 
så kommer den store Apple butikken!


                         Rockfeller bygningen



                         Lena og meg






                         Time Square




                         Caroline og meg




                         Hele gjengen


                         Party bussen!







-Amalie


1 kommentar:

  1. Omg såg ut som om du hadde de kjeme kjekt i N.Y!! Tenk å få shoppa der!! Å fine innkjøp venneeen <333 :*

    SvarSlett