29.12.2012

Jul i USA

Må si det var veldig rart å ikke feire jul på samme måte som jeg alltid har gjort. Familien min gjorde ingenting på julaften, så en venninne av meg inviterte meg til å feire jul med dem. Vi gikk først i kirka og deretter gikk vi hjem og åpnet gaver. Jeg er jo vant med at vi spiser først og så åpner en og en opp hver sin gave. Her åpnet alle alt på en gang. På første juledag var jeg hjemme og vi spiste en stor middag. Vanligvis åpner amerikanere gavene opp om morgenen første juledag, men her hadde de åpnet gaver gjennom hele desember i stede. 
Fikk skypet en del med familien hjemme, noe som var godt. De åpnet mine gaver og jeg åpnet gavene fra dem. Har snakket med andre utvekslingsstidenter, og vi er alle enige om at det skal bli godt å feire vanlig jul til neste år! Men jeg fikk jo oppleve noe nytt, så det var jo ganske kjekt.

Jeg og Malin, som er den andre norske utvekslingsstudenten som er i ommrådet her, hadde oss en ekte norsk julekveld. Vi hadde på oss Mariusgenserene våre, vi spiste rømmegrøt og norsk sjokolade! Kjempe koslig, og det var utrolig kjekt å være med ei norsk venninne som vet hvordan jeg har det nå i julen.

Akkurat nå skjer det ikke særlig mye. Jeg er jo vant med å bare gå til venninnene mine, men her må man bli kjørt over alt, noe som begynner å bli veldig irriterende... 
I går var jeg ute å spiste med en veninne, og etterpå gikk vi til henne og spilte Just 


Har fått litt snø her også!


Elsker disse luene.





Samme sjokolade! (Takk til Rita!)


Haha, fikk til og med være med da nissen kom!


Jeg snakket med Caroline her en dagen på skype, og jeg fortalte henne at jeg hadde spist opp alt det gåtta i godteposen. Kommer kanskje å slite litt med norsken til neste år...

-Amalie


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar