24.11.2012

Thanksgiving og Blackfriday

Lenge siden sist! Beklager, skal bli bedre! 
 
I det siste så har det faktisk skjedd en del. 
På torsdag var det Thanksgiving her, så torsdag og fredag hadde vi fri, elle Thanksgiving Break som de kaller det her. Thanksgiving går ut på å være takknemmlige for alt vi har og familie og venner samles til middag. Og vi feirer at pilgrimmene kom til usa(?). For å være ærlig så er jeg ikke helt sikker på hvorfor de feirer det. Mange der hjemme har spørt meg på face, og jeg aner ikke hva jeg skal svare. Men det har noe med å være takknemmelig. Vanligvis spises det kalkun, men siden det er så få peroner i familien vår som liker det hadde vi heller noe annet kjøtt som smaker så mye bedre! Før vi begynte å spise så sa alle en ting de var takknemmelig for. Etter middagen gikk jeg på shopping med vbrødrene og en kompis. Det er Blackfriday dagen etter Thanksgiving, der alt er på salg. Noen butikker åpner på thanksgiving, mens andre ikke åpner før midnatt. Det var helt sykt. Det var kjempe lange køer utenfor de forskjellige butikkene, og de som var fremst hadde telt de lå i. Så det var litt av en opplevelse. Vi gadd ikke å stå i køen uten for en butikk vi skulle inn i så vi satt 1.5 timer inni bilen og ventet, så gikk vi i køen da de åpnet, hvor vi stod ca 30 min bare for å komme inn i butikken. Det var enda lenger vente tid da vi skulle betale. Men jeg fikk unna litt julegaver, så det var vell vert det. 

I dag har jeg tilbragt hele dagen i sengen, har blitt syk. Var oppe for å finne meg noe å drikke, og ble skikkelig overasket: det var snø på bakken! Jeg tror hvertfall det, kan være øynene mine som tuller. Men jeg er nokså sikker. Det er litt morsomt, siden jeg nettopp hadde sagt at jeg savner snøen.
På fredag var jeg forresten ute å jogget, og det var is kaldt! Jeg tenkte siden det var sol ute at det sikkert ikke var så himla kaldt, så jeg tok på en kort treningsbukse og tynn jakke. Heldigvis fikk jeg låne Uggsheadsette til vmor, så slapp jeg å fryse ørene av meg. 

Jeg har jo helt glemt å skrive om St. Louis. Vi kjørte til St. Louis en mandag jeg hadde fri på en shopping tur. Gikk på et kjempe stort kjøpe senter, som hadde så og si alt. Kommer til å savne slike kjøpesentre når jeg kommer hjem... 





Barney følger hele tiden etter meg når jeg går til parken, uten at jeg vet det. 


Dette er et vitenskapsmuseum i St. Louis, og feks. i broen over motorveien kan du gå å se hvor fort folk kjører. 


Vet hvem som har kjøpt den beste julegaven din i år Joa!


Det har vært en skikkelig fin uke når det kom til post også. Fikk snop og håndskrevet brev fra min eldre bror, brev og sjokolade av farmor, og nydelig brev fra Christina! 

Noe jeg har å se frem til:


Har foresten begynt å få problemer med norsken. Jeg trenger ikke lenger å tenke før jeg snakker engelsk, men jeg må tenke meg skikkelig om før jeg snakker norsk. Jeg brukte ca 7 forsøk på å formere en setning da jeg snakket med Malene her en dagen, ikke bra...

-Amalie

3 kommentarer: