21.09.2012

Sherman, Illinois

Siden det er så lite som skjer fortiden, så tenkte jeg at jeg kunne skrive litt om hvor jeg er.
Jeg bor i den lille byen Sherman, som ligger rett utenfor Illinois sin hovedstad, Springfield. Områderepresentanten min sa at jeg ikke måtte blunke når jeg kom til byen, for da kunne det hende at vi hadde passert før jeg hadde fått opp øynene igjen! Haha, neida det er ikke SÅ lite. Men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke vet om jeg er i Springfield eller Sherman når vi er ute å kjører. 
Staten jeg bor i ligger ved lake Michigan (hadde quiz om det i historie, så dette kan jeg), og for de som ikke vet hvor det er så er det ca midt/nord i landet. Hvis du fremdeles ikke vet hvor jeg mener så ligge Chicago i Illinois. Når du kommer til Springfield og Sherman så er det første du ser korn og bønner. Jorder etter jorder! Det er litt sykt. Kommer fra Norge og er vant til grønn natur. Kommer her og det er bare maisåkre. Men jeg liker det egentlig, det er litt koslig. Om morgene når jeg går til skolen så kan jeg se utover de lange åkrene... 
Nærmeste nabo her bor ca 7 min unna, kanskje 10, spørs hvor fort du går. Siden det er en liten plass, så er det slik at alle kjenner alle. Hvis du møter noen som ikke kjenne familien du bor med (hvis du er utvekslingsstudent) så kjenner de garantert naboen din. Det er så utrolig mange jeg har møtt her som kjenner noen som bor i Norge. Jeg var liksom forbredt på å forklare at Norge er et land, ikke en by i sør-statene eller hovedstaden i Sverige. Ei venninne fra skolen har en onkel i Norge, bussjoføren sin bror, tror jeg det var, bor i Norge. Til og med historie læreren min kjenner noen i Norge. Haha, journalism læreren min mener at Norge ligner på en Hot dog, altså pølse i brød... 





Nja, jeg vet egentlig ikke om jeg er helt enig...


-Amalie


3 kommentarer:

  1. Hei! spennende å lese bloggen din :D du er så heldig, som er i USA nå! håper du får et kjempefint år :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heihei! Ja du gleder deg vell til neste år? Hvis det var noe så bare ta kontakt! :D

      Slett
  2. ja! hvis det blir til at jeg reiser, skolen virker veldig negativ til det, men skal få snakket med rådgiveren igjen først :D Tusen takk, kjekt å snakke med noen som er der nede nå, råd og slik! det setter jeg stor pris på :D

    SvarSlett