21.05.2013

Springfield

For noen uker siden så sa historielæreren min at hvis jeg ville gå på the Abraham Linclon Presidential Library and Museum så kunne hun få meg og familien min inn gratis. Vell forje helg var den siste gangen vi kunne få ordnet det siden jeg nå er ferdig med skolen. Familien min kunne ikke, så hun sa jeg kunne gå med familien hennes.

Lincoln museumet er annerledes på mange forskjellige måter. Det er to kinosaler der hvor i den ene det er et skuespill. En mann forteller hva du kan finne i museumet og historien til Abraham Lincoln, og mens han gjør dette så kommer det spøkelser ut av bøker han leser. Utrolig kult, og har aldri sitt noe så stilig. I neste kinosal så gikk de mer i dybden om livet hans. Når det tordnet så ristet setene, når det lynte så blinket det i lysene og når de skøt med kanoner kom det røyk ut i rommet. Resten av museumet var på en måte som et vanlig museum. Du gikk inn i et hus som lignet på huset Lincoln vokste opp i og kom ut til Det Hvite Hus. (Dere som ikke vet det så var Abraham Lincoln presidenten i USA og som kjempet om å fri slavene). 

Etter museumet gikk vi rundt i downtown Springfield og så på en kunstutstilling som foregikk i en gate. Så gikk vi opp i the Hilrons som er et hotel her. Vi gikk opp til den øverste etasjen og gikk inn på badet der siden den ene veggen er et vindu. Vi kunne se over hele byen! Jeg hadde en kjempe kjekk dag, og utrolig glad og takknemlig for alt den dagen. 






Lincoln familien




- Amalie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar